- Обща информация
- График на учебните занятия и изпити
- Учебен план
- Преподавателски състав на програмата
- Процедури по дипломиране
Обща информация
Без прием за учебната 2023-2024 година
Срок на обучение: 3 семестъра
Форма на обучение: редовна
Ръководител: гл. ас. д-р Дамяна Цветанова
Имейл: damyana_ivanova@phls.uni-sofia.bg
Координатор: Анна Иванова
Имейл: anna.t.ivanova@phls.uni-sofia.bg
Телефон: 02/971 51 84
Магистърска програма Организационно поведение и консултиране на организацията има за цел да подготви специалисти, които да изследват, анализират, консултират и управляват организацията и поведението на нейните членове.
В съдържателно отношение магистърската програма включва различни аспекти от управлението на организацията като организационно поведение, управление на промяната, организационно консултиране, управление и развитие на човешките ресурси, организационно развитие, организационна култура, лидерство и мениджърски умения, стрес и здравни проблеми на трудовата дейност, потребителско поведение, психология на рекламата и други.
Завършилите тази магистърска програма придобиват специализирани знания за същността, динамиката и развитието на организационните феномени, психологическите предпоставки и аспекти на протичащите на пазара процеси, а също така и умения за тяхното изследване и оценка. Те получават квалификацията „магистър“ и придобиват правото да работят като експерти във всички организации от държавния и частния сектор като организационни консултанти, специалисти по организационна диагностика и организационно развитие, мениджъри по управление на човешките ресурси и подбор на персонала, както и да изпълняват ръководни функции, свързани с дейността на публичната администрация.
Условия за прием
В магистърска програма Организационно поведение и консултиране на организацията имат право да кандидатстват завършилите акредитирани висши учебни заведения в България и в чужбина с образователна и квалификационна степен „бакалавър“. Кандидатите за включване в тази магистърска програма не се ограничават от гледна точка на тяхната научна специалност, пол и възраст.
Лицата, желаещи да кандидатстват за обучение в магистърска програма Организационно поведение и консултиране на организацията, подават следните документи за прием: молба, диплома за завършено висше образование с образователна степен „бакалавър“ и автобиография.
Кандидатите, подали своите документи за прием, се явяват на интервю, което се оценява с „да“ или „не“. При интервюто се взимат под внимание комуникативните умения и мотивацията на кандидатите за включване в магистърската програма. Лицата, преминали успешно интервюто, се класират по бал въз основа на успеха от дипломата за висше образование.
Организация на учебния процес
Обучението в магистърска програма Организационно поведение и консултиране на организацията се провежда в 3 семестъра. Минималната седмична натовареност на студентите е 20 часа. Всяка от дисциплините задължително завършва със семестриален изпит, полаган в рамките на предвидените три изпитни сесии. По преценка на отделния преподавател изпитът може да бъде съчетан с курсов проект или практическо задание. Магистърската програма завършва със защита на дипломна работа, включваща емпирично изследване в избрана от студента научна област и реализирана под научното ръководство на преподавател от екипа на магистърска програма Организационно поведение и консултиране на организацията.
Учебен план
Учебен план на програмата за приетите през 2018 г.
Учебен план на програмата за приетите през 2019 г.
Преподавателски състав на програмата
ПРЕПОДАВАТЕЛ
|
ДИСЦИПЛИНИ
|
ПРИЕМНО ВРЕМЕ |
ЗА КОНТАКТИ
|
Проф. д.пс.н. Снежана Илиева |
Организационно поведение Организационно развитие и управление на промяната Организационна култура |
|
+35929308246 |
Проф. д-р Димитър Денков Автобиография |
Управление на проекти |
|
|
Проф. д.пс.н. Йоана Янкулова |
Изграждане на екипи и групова ефективност |
|
+35929308246 |
Проф. д.п.н. Стойко Иванов |
Социална психология |
|
+35929308246 |
Проф. д.с.н. Цветан Давидков |
Стратегически мениджмънт Предприемачество и организационни инновации |
|
tzvetandavidkov@feb.uni-sofia.bg +35928005111 /371/ |
Проф. д-р Емилия Алексиева |
Експеримент и дизайн на психологическото изследване Планиране и развитие на кариерата /избираема/ |
|
aleksieva@phls.uni-sofia.bg; +35929308482; +35929308476 |
Проф. д.пс.н. Толя Стоицова Автобиография |
Вербални и невербални комуникации /избираема/ Медийна психология /избираема/ |
|
|
Доц. д-р Калоян Харалампиев |
Измервания и методи в организационното поведение |
|
|
Доц. д-р Ергюл Таир |
Трудова психология Психология на личността |
|
|
Гл. ас. д-р Дамяна Иванова Директор на програмата |
Икономическа психология Бранд и социална отговорност; Потребителско поведение Бизнес етикет /избираема/ |
|
|
Гл. ас. д-р Плама Христова |
Организационно консултиране; Управление на конфликти и водене на преговори; Актуални проблеми на бизнеса и управление на човешките ресурси; Мениджърът като организационен лидер /избираема/; Управление на кризи в организациите /избираема/ |
|
|
Гл. ас. д-р Вихра Найденова |
Управление на човешките ресурси |
|
|
Гл. ас. д-р Валерия Витанова Автобиография |
Обучение и развитие на персонала; Социалнопсихологически измерения на корупцията /избираема/ |
|
|
д-р Елена Алтимирска |
Коучинг /избираема/ |
|
|
д-р Биляна Александрова |
Организационно поведение /упражнения/; Организационно консултиране /упражнения/ |
|
Процедури по дипломиране
ДИПЛОМИРАНЕ месец ЮЛИ 2023 Г.
Стъпка 1. ПОДАВАНЕ НА ЗАЯВЛЕНИЕ ЗА ОДОБРЕНИЕ НА ТЕМА И НАУЧЕН РЪКОВОДИТЕЛ
По учебен план защитите на дипломни работи са в две сесии:
- ЗА ЗАЩИТИ ПРЕЗ МЕСЕЦ МАРТ, заявление се подава до 20-ТИ ДЕКЕМВРИ най- късно
- ЗА ЗАЩИТИ ПРЕЗ МЕСЕЦ ЮЛИ, заявление се подава до 20-ТИ АПРИЛ най- късно
подписано и сканирано на имейл: anna.t.ivanova@phls.uni-sofia.bg, с копие до избрания научен ръководител. Образец за заявления може да я изтеглите от ТУК►
ВНИМАНИЕ: По одобрената тема се работи до готовност. Повторно подаване на тази молба има само при промяна на научен ръководител или тема
Стъпка 2 . ПОДАВАНЕ НА МОЛБА ЗА ДОПУСКАНЕ ДО ЗАЩИТА
Допускането до защита става след подаване на молба по образец, която може да изтеглите от ТУК►
Подавате молбата в срок 05 - 11.06.2023 г. на имейл адреса на г-жа Людмила Петрова (инспектор отдел "Студенти") petrova@phls.uni-sofia.bg с копие до г-жа Анна Иванова (администратор на МП) anna.t.ivanova@phls.uni-sofia.bg подписана и сканирана/снимана.
ВНИМАНИЕ:
- В молбата задължително посочвате имейл адреса, с който сте регистрирани в системата МУДЪЛ.
- В отговор на получената молба, инспектор отдел студенти изпраща справка за статуса Ви. До защита се допускат единствено семестриално завършилите магистри.
Стъпка 3. ПРОЦЕДУРА ЗА ПРОВЕРКА НА ОРИГИНАЛНОСТТА НА ТЕКСТА И ПРЕДАВАНЕ НА ГОТОВАТА ДИПЛОМНА РАБОТА
На всички заявили желание да се дипломират през м. юли 2023 ще бъде даден достъп до специално разкрито пространството в МУДЪЛ. То ще бъде озаглавено „Защити на дипломни работи – юли 2023 г.“ и ще бъде достъпно в менюто „Моите курсове“.
В срок от 12.06.2023 до 07:59 ч. на 16.06.2023 г. дипломантът трябва:
- Да прикачи файла с дипломната работа като чернова във формат (.doc), (.docx) или (.odt). Друг формат, напр. (.pdf) не е разрешен. Файлът задължително да бъде озаглавен "Дипломна работа, фак. № ………….";
- Да декларира (с отметка) авторството на текста;
- Да натисне бутон за окончателно изпращане на документа. До един час след изпращане (възможно е и повече), системата автоматично генерира анализ на текста за наличие или липса на плагиат.
ВНИМАНИЕ:
- Брой файлове за прикачване: Разрешен е само ЕДИН (заглавна страница, съдържание, изложение и всички приложения трябва да са в един файл)
- Брой опити за прикачване на правилния файл: Един.
- Системата ще приема качване на файлове до 07:59 часа, след това се затваря автоматично!!! До защита се допускат само депозирани в системата дипломни работи!!!
ФОРМАЛЕН ВИД
Титулната страница трябва да информира за:
1. Институцията, в която се обучавате и разработвате дипломната си работа;
2. Темата на дипломната работа;
3. Вида на разработката. На титулната страница на тезите Ви трябва да пише "Дипломна работа", а не „Магистърска теза“!
4. Трите имена и факултетен номер на автора;
5. Електронна поща за кореспонденция;
6. Наименованието на магистърската програма;
7. Името на дипломния ръководител, който се подписва на титулната страница (при качване на дипломните работи в Мудъл не се изисква подпис на титулната страница от научен ръководител)
Важно: Дипломни работи, части от тях и резултати от изследвания, провеждани за целите на придобиване на магистърска степен в други магистърски програми, не се допускат да бъдат повторно защитавани за целите на друга магистърска програма.Темата и съдържанието на дипломната работа следва да е съобразена с профила на магистърската програма, към която разработвате дипломната си работа
Стъпка 4. ИЗГОТВЯНЕ НА ПРОТОКОЛ ЗА ПРОВЕРКА НА ОРИГИНАЛНОСТТА НА ТЕКСТА И СТАНОВИЩЕ ОТ НАУЧНИЯ РЪКОВОДИТЕЛ
Научните ръководители в срок 16 - 18.06.2023 г. изготвят и качват в МУДЪЛ пространството:
- Протокол за проверка на оригиналността на текста;
- Становище.
Стъпка 5. ИЗГОТВЯНЕ НА РЕЦЕНЗИИ
Дипломни работи, за които има положително Становище се допускат до защита и се предават за изготвяне на рецензии на 19.06.2023 г. Рецензиите се предоставят на дипломантите чрез поставянето им в същото пространство в МУДЪЛ, не по-късно от три дни преди датата за защита.
Стъпка 6. ПРОВЕЖДАНЕ НА ДЪРЖАВЕН ИЗПИТ
Защитите на дипломни работи ще се проведат, както следва:
- За МП Трудова и организационна психология, редовна форма на обучение и МП Организационно поведение и консултиране на организацията, редовна форма на обучение
дата: 06.07.2023 г. (четвъртък)
час: 09:00 часа
зала: 212, бл. 4
- За МП Трудова и организационна психология, задочна форма на обучение и Организационна психология и кроскултурен мениджмънт на англ. език, задочна форма на обучение
дата: 07.07.2023 г. (петък)
час: 09:00 часа
зала: 212, бл. 4
Стъпка 7. УСПЕШНО ПОЛОЖЕН ДЪРЖАВЕН ИЗПИТ
След успешно положен държавен изпит задължителна е регистрация на следния линк: https://alumni.uni-sofia.bg/
И предаване в отдел „Студенти“ на 1 брой снимка 3,5х4,5 см. надписана с три имена и фак. №.
ВНИМАНИЕ: По въпроси, свързани с издаване и получаване на дипломи, студентите се обръщат към съответния инспектор от отдел Студенти.
подписана и сканирана на имейл: anna.t.ivanova@phls.uni-sofia.bg, с копие до избрания научен ръководител. Може да я изтеглите от ТУК. |
|
ДОПУСКАНЕ ДО ЗАЩИТА |
Допускането до защита става след подаване на съответната молба в Отдел „Студенти“ http://phls.uni-sofia.bg/article/481 Подавате молбата в срок 07 - 13.06.2021 г. на имейл адреса на г-жа Людмила Петрова (инспектор отдел студенти) petrova@phls.uni-sofia.bg с копие до г-жа Анна Иванова (администратор на МП) anna.t.ivanova@phls.uni-sofia.bg подписана и сканирана/снимана. *В молбата задължително посочвате имейл адреса, с който сте регистрирани в системата МУДЪЛ. *В отговор на получената молба, инспектор отдел студенти изпраща справка за статуса Ви. До защита се допускат единствено семестриално завършилите магистри. |
ПРОЦЕДУРА ЗА ПРОВЕРКА НА ОРИГИНАЛНОСТТА НА ТЕКСТА И ПРЕДАВАНЕ НА ДИПЛОМНАТА РАБОТА |
На всички заявили желание да се дипломират през м.юли 2021 ще бъде даден достъп до специално разкрито пространството в МУДЪЛ. То ще бъде озаглавено „Защити на дипломни работи – ... юли 2021 г.“ и ще бъде достъпно в менюто „Моите курсове“. В срок от 14.06. до 07:59 ч. на 18.06.2021 г. дипломантът трябва: 1. Да прикачи файла с дипломната работа като чернова във формат (.doc) , (.docx) или (.odt). Друг формат, напр. (.pdf) не е разрешен. Файлът задължително да бъде озаглавен "Дипломна работа, фак. № …………."; 2. Да декларира (с отметка) авторството на текста; 3. Да натисне бутон за окончателно изпращане на документа. До един час след изпращане (възможно е и повече), системата автоматично генерира анализ на текста за наличие или липса на плагиат. Брой файлове за прикачване: Разрешен е само ЕДИН (заглавна страница, съдържание, изложение и всички приложения трябва да са в един файл) Брой опити за прикачване на правилния файл: Един. *Системата ще приема качване на файлове до 07:59 часа, след това се затваря автоматично!!! До защита се допускат само депозирани в системата дипломни работи!!! |
ФОРМАЛЕН ВИД |
Титулната страница трябва да информира за: 1. Институцията, в която се обучавате и разработвате дипломната си работа; 2. Темата на дипломната работа; 3. Трите имена и факултетен номер на автора; 4. Електронна поща за кореспонденция; 5. Наименованието на магистърската програма; 6. Името на дипломния ръководител, който се подписва на титулната страница. * На титулната страница на тезите Ви трябва да пише "Дипломна работа", а не „Магистърска теза“! |
Важно: Дипломни работи, части от тях и резултати от изследвания, провеждани за целите на придобиване на магистърска степен в други магистърски програми, не се допускат да бъдат повторно защитавани за целите на друга магистърска програма. Темата и съдържанието на дипломната работа следва да е съобразена с профила на магистърската програма, към която разработвате дипломната си работа. |
|
ИЗГОТВЯНЕ НА ПРОТОКОЛ ЗА ПРОВЕРКА НА ОРИГИНАЛНОСТТА НА ТЕКСТА И СТАНОВИЩЕ ОТ НАУЧНИЯ РЪКОВОДИТЕЛ |
Научните ръководители в срок 18.06. - 20.06.2021 г. изготвят и качват в МУДЪЛ пространството:
|
РЕЦЕНЗИИ |
Дипломни работи, за които има положително Становище се допускат до защита и се предават за изготвяне на рецензии на 21.06.2021 г. Рецензиите се предоставят на дипломантите чрез поставянето им в същото пространство в МУДЪЛ, не по-късно от три дни преди датата за защита. |
ПРОВЕЖДАНЕ НА ДЪРЖАВЕН ИЗПИТ |
Защитите на дипломни работи ще се проведат на ......2021 (....) от 09:00 ч. в MS Teams. |
УСПЕШНО ПОЛОЖЕН ДЪРЖАВЕН ИЗПИТ |
След успешно положен държавен изпит в отдел „Студенти“ се предават:
График ще бъде изготвен и публикуван допълнително!!! |